อาจารย์ ดร.อฬิญญา พงษ์วาท
Arinya Pongwat, D.HTM
Education
ปริญญาตรี
ศิลปศาสตรบัณฑิต (การสื่อสารมวลชน), มหาวิทยาลัยเชียงใหม่, 2546
ปริญญาโท
Master of Science (Tourism MGMT), San Jose State University, 2554
ปริญญาเอก
Doctor of Hotel and Tourism Management (Hotel and Tourism Management), The Hong Kong Polytechnic University, 2561
2021 | Text Mining and Factor Analysis of Service Quality of Spa Business in Pattaya, Thailand 6th International Conference on Digital Arts, Media and Technology (DAMT) and 4th ECTI Northern Section Conference on Electrical, Electronics, Computer and Telecommunications Engineering (NCON) |
2020 | The limits of Thai hospitality – perceived impact of tourism development on residents’ well-being in Chiang Mai |
2020 | Exploring Travel Social Media: A Case of Cannabis Museum Servicescape International Conference on Digital Arts, Media and Technology (DAMT) and 3nd ECTI Northern Section Conference on Electrical, Electronics, Computer and Telecommunications Engineering (NCON) 2020 |
2019 | Investigating Voice of Customer of M-learning Application Quality The 18st European Conference on e-learning (ECEL19) |
2019 | Asianness in Hospitality: The Case of Luxury Hotels in Bangkok, Thailand |
2016 | Knowledge Structure Using Knowledge Engineering and Knowledge Management System Development For Senior Tourism Entrprenuers in Northern Thailand International Conference on Digital Arts, Media and Technology 2016 (ICDMT2016) |
2015 | Does the attraction attributes promoted in online advertisement match the preference of visitors?: A case study of Doi Inthanon national park, Thailand 14th APacCHRIE Conference 2016 |
2015 | Structuring Knowledge Model on 4 P’s Marketing Mix Concept of Chinese Tourism Management for Entrepreneurs Using Knowledge Engineering The 9th International Conference on Software, Knowledge, Information Management and Applications (SKIMA 2015) |
2024-01-01 | EMPLOYING PATRIOTISM AND NATIONALISM IN DESTINATION CRISIS COMMUNICATION STRATEGY FOR THE PANDEMIC |
2023-01-01 | A Review of Tourism Industry Post-COVID-19 |
2022-01-01 | Post-pandemic crisis communication strategy for the domestic market of Thai urban beach city |
2022-01-01 | Using Latent Dirichlet Allocation to investigate guest experience in Airbnb accommodation during COVID-19 pandemic in the United Kingdom |
2022-01-01 | An Analysis of Intangible Cultural Heritage Key Performance Indicators by Integrative Methods |
2021-03-03 | Text Mining and Factor Analysis of Service Quality of Spa Business in Pattaya, Thailand |
2020-03-01 | Exploring Travel Social Media: A Case of Cannabis Museum Servicescape |
2020-01-01 | The limits of Thai hospitality – perceived impact of tourism development on residents’ well-being in Chiang Mai |
2019-01-01 | Investigating the voice of customers for m-learning application quality |
2018-02-16 | An investigation of tourism information on destination management organization websites as the pull factor: A case study of health and wellness tourism information |
2021 | กลุ่มวิจัยด้านการจัดการสมัยใหม่และเทคโนโลยีสารสนเทศ ประจำปี 2565 |
2021 | โครงการพัฒนาศักยภาพพื้นที่แหล่งท่องเที่ยวเชิงสุขภาพ ด้วยระบบการจัดการทรัพยากรการท่องเที่ยว ในพื้นที่ตำบลแม่แรม อำเภอแม่ริม จังหวัดเชียงใหม่ |
2021 | การสำรวจศักยภาพและพัฒนาแนวทางการจัดการโรงแรมอัจฉริยะ โดยการวิเคราะห์เหมืองข้อมูล กรณีศึกษา โรงแรมในจังหวัดเชียงใหม่ |
2020 | กลุ่มวิจัยด้านการจัดการสมัยใหม่และเทคโนโลยีสารสนเทศ ประจำปี 2564 |
2020 | Boosting Cross-Border Trade Opportunities in MLC SEZs through R3A and China Pan Asia Railway Network |
2019 | M-learning Application Attribute Evaluation and the Voice of Customer |
2019 | Exploring Visitation Motivation in Travel Social Media for Customer Knowledge Management: A Case of Cannabis Museum |
2019 | Exploring Special Event Service Quality Antecedents for Developing the Special Event Feasibility Calculator |
2015 | Prioritization intellectual capital of logistic business using analytic network process |
2013 | การจัดลำดับทักษะและความรู้ความสามารถของนักศึกษาที่มีผลต่อการเข้าทำงาน ในบริษัทผู้ประกอบการที่เข้าร่วมโครงการสหกิจศึกษา โดยวิธีการกระบวนการวิเคราะห์ตามลำดับชั้น กรณีศึกษาโครงการสหกิจศึกษา หลักสูตรการจัดการสมัยใหม่ และเทคโนโลยีสารสนเทศ วิทยาลัยศิลปะ สื่อ แล |
2012 | Competency Model for Student in Work-Integrated Learning Program: Approaches for E-Tourism Business |
953111 | SOFTWARE FOR EVERYDAY LIFE |
|
954140 | IT LITERACY |
|
954389 | JOB TRAINING |
|
954430 | DIGITAL BUSINESS ECOSYSTEM |
|
954433 | SERV & OPRT IN E-TOUR |
|
954472 | BUSINESS DATA VISUALIZATION |
|
954480 | COOP EDU PREPA 2 |
|
954483 | COOPERATIVE EDUCATION |
|
954484 | WORK INTEGRATED LEARNING 1 |
|
954485 | WORK INTEGRATED LEARNING 2 |
|
954491 | SELECTED TOPIC IN MMIT |
|
954499 | INDEPENDENT STUDY |
|
955102 | DIGITAL LITERACY |
|
959712 | DATA-DRIVEN ENTERPRISE |
|
960121 | DIGITAL INDUSTRY PROCESS 1 |
|
960491 | WORK INTEGRATED LEARNING 2 |
|
961721 | DATA VISUALIZATION |
|
961740 | DATA DRIVEN CUS RELAT MANAGE |
|
961792 | SELECT TOPIC IN APP DATA SCI 2 |