The lastest update : 22 June 2025 11:30 am

ข้อมูลจาก CMU MIS
2568 Growing Beautifully at Regina Coeli: Award-Winning LINE Stickers Reflecting School Values and Identity

2568 The Enhancing System Thinking and Teamwork Through LEGO(R) SERIOUS PLAY(R): a Case Study in Knowledge and Innovation Management

2568 Social Mechanisms and Design Methods for Utilizing Cultural Capital: The Case of Chiang Mai’s Stream-based Cultural Heritage

2567 Nourishing the Spirit of Lanna: Stream Management and Cultural Heritage Revival through Cultural Capital, Knowledge, and Social Theory Integration

The 9th International Conference on Digital Arts, Media, and Technology and the 7th ECTI Northern Section Conference on Electrical, Electronics, Computer, and Telecommunications Engineering (ECTI DAMT and NCON 2024)

2563 The Designing of Institute’s Educational Mascots for Brand Identity

2562 Designing a questionnaire for English teachers, morejoy education, Chongqing, China to figure out teachers’ need of training

2560 Gingerbread and Teak House Heritage Studies: Phrae, Northern Thailand

2560 The Story of Ginger Bread Heritage House: Phrae, Northern Thailand

2560 Learning Environment Management for Total Language Immersion in the Classroom: A Case Study of Thai Education Development

2560 Constructionism for Language Immersion : A Case Study of Thai Education Development

2557 การออกแบบระบบมัลติมีเดียในหอคำหลวง อุทยานหลวงราชพฤกษ์

2556 กิจกรรมออกแบบและวิจัยห้องเรียนนำร่องในรูปแบบ “Smart Classroom” ระยะที่ 1 ภายใต้โครงการขับเคลื่อนการศึกษาเพื่อเด็กและเยาวชนจังหวัดเชียงใหม่

2554 การสร้างวิทยาลัยฯ อุดมความคิด

The lastest update : 22 June 2025 10:52 am

ผลงานตีพิมพ์จากฐานข้อมูล Scopus
2025-04-01 Social Mechanisms and Design Methods for Utilizing Cultural Capital: The Case of Chiang Mai’s Stream-based Cultural Heritage
2025-01-01 Growing Beautifully at Regina Coeli: Award-Winning LINE Stickers Reflecting School Values and Identity
2024-01-01 Digital Threads of Heritage: Integrating Lanna Ethnic Identity into Character Design
2024-01-01 Nourishing the Spirit of Lanna:Stream Management and Cultural Heritage Revival through Cultural Capital, Knowledge, and Social Theory Integration
2024-01-01 Cultural Representation in Digital Art: Mascot Designs Expressing the Diversity of Tai Ethnic Cultures
2023-01-01 Equivalent of Character Design for Design Thinking in Personal Character Design Process
2022-01-01 Project-Based Learning (PjBL) to Enhance student's Competencies via 'Stay Safe and Stay Healthy' Project
2022-01-01 Improving the Customer Acquisition Ability for a Plastic Surgery Hospital by Multi Business Model Analysis
2020-12-01 The designing of institute's educational mascots for brand identity
2020-03-01 Creation of Storytelling and Background of Institute's Educational Mascots: Case Study of College of Arts, Media and Technology, Chiang Mai University
2020-03-01 The Designing of Institute's Educational Mascots
2019-11-01 Blockchain Eco-System for Thai Insect Industry: A Smart Contract Conceptual Framework
2019-11-01 The Purposed Combinational Learning Framework for An Effective and Creative Multi-Business Model and Innovation
2019-04-15 Designing a questionnaire for english teachers, morejoy education, Chongqing, China to figure out teachers' need of training
2019-04-15 Development of character design frameworks using game engine: Unreal engine
2019-01-22 Develop a Communities of Practice Supported Training Process for English Teachers, Morejoy Education Training Center, Chongqing, China
2018-06-08 Use of animation characters to motivate students in a higher education class
2018-02-16 An organization learning with LEGO® SERIOUS PLAY®
2017-02-01 Constructionism for language immersion: A case study of Thai education development
2017-02-01 Gingerbread and teak house heritage studies: Phrae, Northern Thailand
2017-01-01 Learning environment management for total language immersion in the classroom: A case study of thai education development
2017-01-01 The story of ginger bread heritage house: Phrae, Northern Thailand
2016-08-01 The use of constructionism to improve english understanding and speaking skills of rural students in Thailand

The lastest update : 22 June 2025 11:28 am

ข้อมูลจาก CMU MIS
2568 การสังเคราะห์งานวิจัยด้านเป้าหมายการพัฒนาที่ยั่งยืน (Sastainabie Devlopment Goals: SDGs) ของงานวิจัยและนวัตกรรมเพื่อสังคม ที่เกิดขึ้นในวิทยาลัยศิลปะ สื่อ และเทคโนโลยี มหาวิทยาลัยเชียงใหม่ ปี พ.ศ. 2565 - 2567

ที่ปรึกษาโครงการ

2566 การผลิตสื่อการเรียนรู้เชิงสร้างสรรค์ Edutainment เพื่อเรียนรู้วัฒนธรรมการแต่งกายและวิธีชีวิตกลุ่มชาติพันธุ์ไทในล้านนา

หัวหน้าโครงการวิจัย

2565 การพัฒนาเส้นทางเดินชมเมือง ในเขตเมืองเก่าเชียงใหม่ผ่านเทคโนโลยี AR ผ่านมุมมอง 360 องศา สำหรับรองรับกิจกรรมท่องเที่ยวกายภาพ

ผู้ร่วมวิจัย

2565 การศึกษาสัดส่วนการลงทุนและการเป็นเจ้าของสิทธิในทรัพย์สินทางปัญญาที่องค์กรธุรกิจต้องการในการทำวิจัยและพัฒนาร่วมในเชิงพาณิชย์ระหว่างวิทยาลัยศิลปะ สื่อ และเทคโนโลยี มหาวิทยาลัยเชียงใหม่ และองค์กรธุรกิจขนาดกลางและขนาดย่อยในกลุ่มจังหวัดภาคเหนือตอนบน 1 : กรณีศึ

ที่ปรึกษาโครงการ

2565 การสร้างสรรค์ตัวละครสัญลักษณ์องค์กร ในรูปแบบ คาแรคเตอร์จิบิ และ การสร้างสรรค์ตัวละครสัญลักษณ์ สาขาวิชาการจัดการเทคโนโลยีดิจิทัล

หัวหน้าโครงการวิจัย

2564 การพัฒนาคู่แฝดพลวัตดิจิทัลเพื่อการจัดการมหาวิทยาลัยอัจฉริยะอย่างยั่งยืน

ผู้ร่วมวิจัย

2563 การศึกษาเพื่อพัฒนาการจัดการธุรกิจร้านค้าอัจฉริยะ (ออนไลน์ทูออฟไลน์: โอ ทู โอ) เพื่อผู้ประกอบการดิจิทัล (ระยะที่ 2)

ผู้ร่วมวิจัย

2563 การศึกษาเพื่อพัฒนาการจัดการธุรกิจร้านค้าอัจฉริยะ (ออนไลน์ทูออฟไลน์: โอ ทู โอ) เพื่อผู้ประกอบการดิจิทัล (ระยะที่ 1)

ผู้ร่วมวิจัย

2561 โครงการเพิ่มมูลค่าและพัฒนาต่อยอดผ้าไทยเพื่อการใช้งานที่หลากหลายและตรงต่อความต้องการของตลาด

หัวหน้าโครงการวิจัย

2559 การจัดการความรู้เพื่อพัฒนาชุมชนบนพื้นที่สูงอย่างยั่งยืน ด้วยนวัตกรรมและเทคโนโลยีที่เหมาะสม

ผู้ร่วมวิจัย

2557 กิจกรรมออกแบบและวิจัยห้องเรียนนำร่องในรูปแบบ “Smart Classroom” ระยะที่ ๒ ภายใต้โครงการขับเคลื่อนสังคมน่าอยู่แบบองค์รวม

หัวหน้าโครงการวิจัย

2556 โครงการออกแบบระบบมัลติมีเดียในหอคำหลวง อุทยานหลวงราชพฤกษ์

หัวหน้าโครงการวิจัย

2556 กิจกรรมออกแบบและวิจัยห้องเรียนนำร่องในรูปแบบ “Smart Classroom” ระยะที่ 1 ภายใต้โครงการขับเคลื่อนการศึกษาเพื่อเด็กและเยาวชนจังหวัดเชียงใหม่

หัวหน้าโครงการวิจัย

The lastest update : 22 June 2025 11:28 am

ข้อมูลจาก CMU MIS
2568 โครงการอบรมเชิงปฏิบัติการ หลักสูตรการปรับเปลี่ยนองค์กรภาครัฐสู่ดิจิทัลด้วยกระบวนการคิดเชิงออกแบบ (Government Digital Transformation by Design Thinking)

หัวหน้าโครงการวิจัย

2567 การใช้บริการจัดอบรมเชิงปฏิบัติการ หัวข้อ “Let’s build Lifelong Education Odyssey Plan”

หัวหน้าโครงการวิจัย

2567 โครงการอบรม หัวข้อ Design Thinking และการจัดการความรู้ ด้วยความคิดสร้างสรรค์ โดยใช้กระบวนการ LEGO SERIOUS PLAY

หัวหน้าโครงการวิจัย

2567 โครงการการพัฒนาศักยภาพบุคลากรวิจัย นิสิต/นักศึกษา ให้ทำงานวิจัยและถ่ายทอดเทคโนโลยีร่วมกับชุมชน (Capacity Building)

หัวหน้าโครงการวิจัย

 

ยื่นจด พวงกุญแจ
ยื่นจด พวงกุญแจ
ยื่นจด ของประดับตกแต่ง
ยื่นจด ของประดับตกแต่ง
ยื่นจด ลวดลายเสื้อ
ยื่นจด ลวดลายเสื้อ
ยื่นจด ลวดลายกระเป๋า

 

ข้อมูลปีการศึกษา 2567
  951100 MODERN LIFE AND ANIMATION
  951215 STORYBOARDING
  951352 TOY & SOUVENIR PRODUCT DESIGN
  951354 MASCOT DESIGN
  951495 SELECTED TOPIC IN ANI II
  951499 PROJECT
  952891 KM AND INNO PROJECT
  952893 KM AND INNO MGMT SEMI 2
  952894 KM AND INNO MGMT SEMI 3
  957488 WORK INTEGRATED LEARNING 1
  957489 WORK INTEGRATED LEARNING 2